onsdag 18. mai 2011

Blogg fra jentene

Det har gått en stund mellom de siste bloggene. Guttene fikk enda mer dårlig vær og vi hadde det ikke noe særlig kjekt. Bekymringene overskygget det meste og vi klarte ikke å kose oss på hotellet før gutta var vel i havn på Azorene.  P.g.a at gutta trengte lenger tid enn først beregnet på overfarten siden det ble en del jobb med tørking og reparasjoner på Azorene bestemte vi oss for å dra til Norge en liten tur noen dager før planlagt hjemreise, hjemlengselen ble også veldig stor når gutta hadde det som verst. De siste dagene vi hadde i Karibien storkoste vi oss. Sprelsk seilte avgårde mot Azorene med innleid skipper fra Norge og vi koste oss med bilturer rundt øya, lekeland og badebasseng.  P.g.a tidspress måtte også mannskapet vårt Mikal reise hjem fra Azorene så det blir mannskapsbytte, Gustav far til Kjetil kommer til Azorene og blir med til Dublin. Vi er veldig takknemlige for at han kunne være med.

Vi kom til Norge tidlig mandag 16 mai og ble godt motatt med Norske flagg på flyplassen. Reisen gikk veldig greit. Ungene såg film og etterhvert sovnet vi alle mann. Det var trist å ta avskjed med Gunn Hilde, Gaute og Thea i Amsterdam. De skulle videre med fly til Bergen og vi til Stavanger men vi satser på at det ikke blir så lenge til vi treffes igjen.

Thea og Karen koser seg ved badebassenget.

Karen og Gaute på Lottery Farm.

Lekeland

Besøk på ridesenter

Gunn Hilde

Dette var veldig stas

Orient beach

Noen var tøffere ann andre

Filmkveld på hotellrommet

Avreise Karibien

Det ble god frokost med nybakte rundstykker, brunost og norsk melk da vi kom til Klepp. Det ble en litt hastig shoppingrunde for å handle inn litt varme klær siden vi hadde lite av det i bagasjen. Tusen takk til Anne Kristine som kom med en stor pose med klær til Sina som vi fikk låne.
Det å ha på mer klær en det vi er vandt med er ikke enkelt, både sokker, sko og strømpebukser klør synes jentene. Jeg syntes også det var veldig rart å ha på sokker igjen, mye bedre å gå barbeint.

Det ble en kjempekoselig 17 mai feiring på Klepp/Bryne sammen med hele Nes familien. Det var kjekt å treffe kjente igjen og rart og se hvor mye barna hjemme hadde vokst mens vi var borte.

17 mai feiring på Klepp

Sina og Tuva

Grillmesteren

Gjensyn med Milla

I natt var jeg ute på flyplassen og leverte en koffert med ullundertøy, ullsokker, luer, votter, spekepølse, majones, og forskjellige smøreoster som Gustav skulle ta med ned til Azorene da han dro i dag morges. Nå skal ikke guttene fryse. Merker at vi er litt døgnville. Vanskelig å sove på kveldene og vi sover lenge på morgenene, men regner med at det snart går seg til. Vi har hatt det ganske travelt på Klepp, mye å finne på å mange å treffe. Vi storkoser oss og fryser ikke noe særlig selv om det er mye kaldere her enn i Karibien.

Skeiestranda

Vi blir på Klepp noen dager nå antakeligvis til over helgen før vi drar en liten tur til Sauda. Vi gleder oss veldig til å treffe venner og familie der også. Når Caspara ankommer Dublin drar vi dit for å ble med å seile hjem. Det skal bli godt. Vi savner gutta og har da vært borte fra de i over 1 mnd. Det skal bli kjekt å få seilet litt igjen også...vi savner båtlivet.