fredag 5. november 2010

Besøk

04.11.10
Det ble dårlig med søvn inatt, det blåste noe helt forferdelig. Kjetil måtte ut og redde inn håndklær og andre ting som lå ute. Badedelfinen til Karen hadde forlatt oss og vi så aldri noe mer til den. Da vi våknet var Inger ganske så bestemt på at idag skulle vi til havn. Vi dro opp på Anfi del mar sitt badeanlegg.
Da vi kom til båten igjen ringte vi til Puerto rico og spurte om det var plass der men ble ganske surt avvist. Vi visste at plassen ved siden av der vi lå sist var ledig, men nå kunne de putselig ikkje leige den ut....merkelige regler i den havna. Inger ble veldig lei seg for båten gynget og vinden blåste. Heldigvis var en av båtene som ligger fast ved Anfi ute på tur så Kjetil fikk ordnet det slik at vi fikk ligge der. Det viser seg at det er sandstorm fra Sahara som lager vinden, når vi ser opp på himmelen ligger det eit tynt lag med sand over oss.
I sekstia dro vi opp til Margrethe og Gustav sitt hotell og hadde en koselig kveld på terassen der før Inger, Kjetil og Jan Erik gikk en tur ut på byen og ungene fikk overnatte på hotell.

03.11.10
Vi våknet til vind, men kom oss fort bort på Anfi stranden. Det blåste endel der og men vinden løyet etterhvert. Det ble masse bading og masse sand. Vi tok en kvil i båten før vi gikk på Benitoshow.

02.11.10
Vi dro fra Puerto rico idag og ut på tur ned til Mogan hvor vi gikk tur i byen og gikk på restaurant. Etterpå dro vi opp til Anfi del mar og ankret opp utenfor der.

01.11.10
Det ble sen kveld på ungene igår så de har vært ganske sure og kranglete idag...merker det er viktig å legge de til normal tid. Vi har tatt det veldig med ro idag og har vært ved bassenget på Marina suites. Det ble kveld på oss alle kl 2100 vi var så trøtte.

31.10.10
Vi ligger fremdeles i Puerto Rico. Idag har vi vært på ett legesenter her oppe og fått gulfebervaksine, vi ble rådet til å ta det siden vi skal til Cape verde. Margrethe og Gustav hadde vaksinene med seg. Vi var heldige med at vi kunne få vaksinene fra Sauda ellers måtte vi reist til sykehuset i Las Palmas for å få de. Ungene var kjempeflinke.Etterpå tok vi taxi til hotellet til Margrethe og Gustav oppe på Monte Paraiso og badet og koste oss i bassenget der. Været var fint, men litt overskyet innimellom. Ungene storkoste seg i bassenget. Til lunsj disket Margrethe opp med mat på hotellrommet deres.Vi satt på terrassen og såg på utsikten over Puerto rico. Etter lunsj var vi sitne så da reiste vi båtboere ned i båten for en siesta før vi gikk på restaurant El Paraiso og hadde en nydelig middag. Da vi kom tilbake til båten hadde vi fått besøk av enda flere saudabuer på ferie. Kjempekoselig.

30.10.10
Inger og ungene var ved bassenget på Marina suites mens Kjetil gjorde klar båten for besøk. Ca kl 1700 kom Jan Erik og Mathea med taxi fra flyplassen, de skal være på besøk hos oss i 1 uke. Gjensynsgleden var stor. Besøket var sultne så Inger prøvde seg på vårruller, de ble gode, men såg ganske så rare ut. I 1900 tiden kom Margrethe og Gustav, Kjetil sine foreldre. De skal være her i 14 dager og har hotellrom og bussturen til hotellet hadde vært veldig lang. 1,5 t lenger reise enn det Jan Erik og Mathea hadde med taxi. Ungene storkoste seg ilag og lekte fint, endelig fikk de treffe Mathea igjen.