søndag 15. august 2010

HURRA KJETIL 40 ÅR

Første møte
Hele gjengen i Dublin
God morgen og gratulerer med dagen
Champis måtte til
Kjekt å få besøk av Alma
Ikke plass til flere her nei
Alma syntes det var kjekt å se på fiskene
Tone, Alma og Asbjørn
Vi hadde pyntet kvelden før
Tone hilser på ei flyndre
Bursdagsfeiring på pub i Dun laoghaire
Sina og Onkel
Karen øver seg på melking
Karen ser på ei sjimpansehånd
Dette må vær hånda til en gorilla
Kosestund kvelden før Saudagjengen reiste heim
Torsdag den 12., dagen før Kjetil sin 40 årsdag våknet vi i Dublin. Tok det ganske med ro på morgenen før vi i  1400 tiden to en tur inn til den store byen. Det var en utrolig travel by...litt for travel for oss. Da vi senere på dagen satt å spiste på en restaurant fikk vi plutselig besøk....alle utenom Kjetil visste om det. Det var Margrethe og Gustav foreldrene til Kjetil, Jan Erik bror til kjetil, Tone søster til Kjetil med mann og barn Asbjørn og Alma 1 1/2 år. Kjetil ble veldig overrasket men hadde visst hatt litt mistanke. Så da var vi plutselig 13 mann tilbords da vi var innom en pub. De eldste reiste etterhvert hjem til hotell og båt med de minste og Inger, Kjetil, Jan Erik, Tone og asbjørn var en tur på byen. Veldig koselig

Bursdagen til Kjetil startet med at ungene kom stormende inn og sang bursdagsangen og gav han mange gaver. Båten hadde vi pyntet med ballonger og banere. Kjetil fikk frokost på senga, egg og bacon.
Så fikk vi besøk av Occasione som kom med gave og kort. Kjempekoselig at de husket på Kjetil.
Så kom familien til Kjetil med Champagne og flere gaver, og ikke minst endel matvarer hjemmeifra.

Så reiste vi  med unger til Bray med tog. Toget går rett ovenfor båthavna så det har vi brukt mye. I Bray var vi først på en Pub og fikk nydelig mat før vi gikk på Akvarium. Der var det masse flotte fisker. Bray var lite koselig sted med en nydelig strand.
Resten av gjengen som ikke var med på akvarium var på byen og shoppet og satt på irske puber.
Da kvelden kom var hele gjengen på restaurant og spiste, det ble tidlig kveld for de fleste var ganske så trøtte etter shopping og akvarium.

Lørdag  var det nydelig vær og Inger, Kjetil, Olai, Karen, og Sina dro avgårde til Dublin Zoo. Først tok vi toget så måtte vi gå langt før vi endelig fant ut hvor vi skulle ta bussen videre fra. Bussturen var veldig spennende, utsikten fra andre etasje i bussen var god. I Dublin Zoo var det mange dyr, ungene storkoste seg. Karen imponerte med kartlesing, og hadde kontrollen på at vi fikk se alle dyrene. Olai likte best løvene, Karen hyenene og Sina elefantene.
Ingar og Bjørg tok det med ro i båten i det nydelige været, saudagjengen var på shopping.
På kvelden var hele gjengen samlet i Cockpit og Ingar laget deilig biffmiddag, før det ble avskjed for saudagjengen.