tirsdag 8. mars 2011

Det har vært spennende dager på Guateloupe. Lørdag var vi på tur sammen med Sprelsk til eit gedigent Carreforr senter. Det var en hyggelig men ganske slitsom tur. Da vi kom tilbake til båten var vi lynklar for Alma som skulle komme på liggebesøk. Det hadde vært fint vær hele dagen, men når Tone og Asbjørn kom med Alma begynte det å pøsregne. Det regnet lenge så turtelduene som skulle ut på livet når de hadde barnevakt måtte vente ganske så lenge før de kunne nyte frikvelden. Men Kjetil sto ikke rådløs, han fant frem de flotte kanarigule regnponsjoene våre.....
Søndag dro vi sammen med Alma til Aquarium. Alma var helt i ekstase og likte best de største fiskene, prøvde å kysse dem gjennom glasset. Veldig kjekt å få ha henne uten foreldrene...blir mye bedre kjent da.
Etter lunsj ble det jolletur til byen på karneval. Etter å ha gått halve byen på leit fant endelig Tone og Asbjørn oss og gjensynsgleden med Alma var stor.
Karnevalet var virkelig flott med flotte drakter, fjær, dans og zambarytmer. Virkelig en stor opplevelse å få med seg. Da vi hadde sett oss mette på karneval tok fam. Birkeland med seg våre tre edelstener på hotellovernatting. De storkoste seg med buffet middag og frokost, dans, og badebasseng, mens vi voksne fikk ett etterlengtet barnefridøgn. Litt rart egentlig vi har blitt så vandt til å ha de rundt oss. Faktisk savnet vi dem litt, men det var utrolig deilig å bare være oss.
Tirsdag startet vi dagen med skole. Lenge siden sist nå, vi tok en litt tidlig vinterferie. Både ungene og læreren syntes det var litt slitsomt å  komme igang igjen. Dette ble også siste dagen i lag med fam. Birkeland så etter skole tok vi Caspara ut på dagstur til Ile de Gosier, en liten øy like utenfor her. Tone, Asbjørn og Alma ble plukket opp med jollen på veien.  Det ble snorkling , bading, og oppdagelsesferd på øya. Det ble en koselig dag med bursdagsfeiring for Alma som blir to år på fredag. Karen laget krone og vi koste oss med Ole Brum kake og kanelboller. Så ble det avskjed og det er hele 4 mnd til vi ser dem igjen. Det føles lenge men samtidig er vi glade for at vi fremdeles har noen mnd igjen med opplevelser på tur.