fredag 4. mars 2011

Tilbake til Pointa a Pitre Guateloupe

Etter Dominica dro vi videre opp til The Saintes igjen. Alma ble sjøsyk og måtte ty til bøtta enda en gang men ellers så var hun i godt humør. Vi endte opp med å legge oss til utenfor en liten koselig by på The Saintes. Mandags morgen var vi tidlig på byen og fikk leid oss mopeder for å komme oss litt rundt på øya. Det var kjempegøy. Tirsdag ble det shopping på land og vasking ombord før vi onsdagsmorgen dro videre til St. Anne en koselig by på østkysten. Vi la oss til der for å få kortere vei ut til Petit Terre, noen øyer utenfor Guateloupe som de sammenligner med Tobago Cays. Da vi kom til St. Anne dro vi en tur inn på land for å kikke. Veldig fin liten by med en utrolig flott hvit sandstrand med masse palmer. På stranda var det også mange boder med frukt og håndtverkutsalg. Da vi etter endt shopping i en turistbutikk var på vei tilbake til båten begynte det å slåregne. Vi sprang inn i en restaurant for å spise lunsj men Franskmenn spiser tydeligvis ikke mellom 1500-1900 så det ble ingen servering der. Regnet ville ikke gi seg så det var bare å kle av seg og hive seg i jollen. Klissvåte ankom vi Caspara og Tone disket opp med ovnsbakte poteter og "biff". Knallgodt. Det regnet veldig mye tirsdagen og onsdagen var det stort settoverskyet og litt regn innimellom så vi droppet turen ut til Petit Terre og vi dro heller litt tidligere tilbake til Guateloupe. Så nå er er vi tilbake i havna Bas de Fort. Tone, Asbjørn og Alma har flyttet ut av båten og inn på hotellet igjen. De skal være der i seks dager før de flyr hjem igjen. I morgen er vi så heldige at Alma skal komme å overnatte i båten alene og så skal Olai, karen og Sina overnatte på hotellet en natt senere. Vi gleder oss til man- ons for da er det stort karneval i byen. I dag har vi bare tatt det med ro og slappet av. Gjensyns gleden med Sprelsk var stor for både små og store. Ungene har lekt sammen hele dagen.

En flott gjeng på The Saintes

Ut på tur aldri sur

Det franske flagget heises

Alma er veldig glad i Olai